STICON's First Step [001]
안녕하세요 스티콘의 대표 'Tinno' 입니다.
그간 또 멤버들과 피튀기는 회의를 하면서 이렇게 나름 시원하게 결론이 났네요.
Hi. This is 'Tinno' of STICON's CEO.
While bloody meeting with members was cool determined.
티셔츠 사업이라는 것. 단순히 보면 쇼핑몰로 시작해서, 쇼핑몰로 끝날지도 모르지만, 정말 많은 것을 걸어보고, 많은 사람들을 만나면서 제대로 해보려 합니다. 그 '제대로' 라는 것이 사람마다 뚜렷한 이미지로 받아들여지지는 않을 것입니다. 때문에 스티콘의 브랜드를 키워나가는 걸 바로 이 닥터즈 블로그라는 공간에 하나하나 남기려 합니다.
Be a T-shirt business. Just look at shopping mall, but I want meet a lot of people are going to try properly. The 'right' is a distinct image for each person is not supposed to be. Because I growing up to Sticon brand write one for this blog of doctorz.
그 걸음의 목표는 첫째로 위와 같이 '스티콘' 이름의 오프라인 샵을 전국에 차리는 것! 즉 일본의 '유니클로'처럼 의류시장의 독보적인 존재로 키워 나갈 것 입니다. 그러면서 단순히 쇼핑몰 브랜드 '스티콘'을 넘어 다른 경쟁사들과 당당하게 어깨를 견주는 기업 '스티콘'이 될 것입니다.
The goal of the first step in the above 'STICON' name for the offline shop in the country will anyway! That Japan's UNIQLO 'apparel market as a unique presence will continue to grow. And just store brand 'STICON' squarely on the shoulder with its competitors over the ones in other companies 'STICON' will be.
그리고 다음으로는 '톰 포드' (예전 구찌의 패션디자이너) 와 같은 유명한 디자이너도 꿈꿔봅니다. 요즘 같은 때는 개개인 한 사람의 '맨파워(Man Power)'가 굉장히 중요합니다. 때문에 네임밸류가 없이 무분별한 사업/점포 확장보다는 '디자이너'가 두각될 수 있는 시스템을 구축해서, 멋진 디자이너들과 함께 일을 해보고 싶습니다. 그리고 기회가 된다면 '스티콘'만의 패션쇼나 전시회도 준비할 것입니다.
And then include Tom Ford (former Gucci fashion designer) and try to dream of such well-known designers. When each one of these days, such as 'Man Power' is very important. Because without the namevalue business, store expansion, rather than 'designer' can be a quest to build a system, I want to try something with a great designer. And we could 'STICON' own fashion-show exhibition will prepare me.
또 마지막으로는 단순한 '의류사업'이 아닌 '스트리트 아트/패션'이라는 문화의 영향력을 행사 할 수 있는 브랜드로 키워나가길 희망합니다. 스트리트 아트란 보다 자유스럽고 즉흥적인 형태의 패션·음악·댄스·노래, 나아가 의식까지도 지배하는 문화 현상을 말합니다. 때문에 단순한 '비쥬얼티셔츠' 에 그치지 않고, '정형화 된 것'들로 부터의 '탈피'를 할 수 있도록 끊임없는 노력을 하겠습니다.
Finally, Not the simple 'clothing business', but street art, fashion, the influence of culture can hope to go up as the brand. Street art is a more free and spontaneous form of a fashion, music, dance and song, until further awareness refers to the dominant cultural phenomenon. Because does not a 'simple visual T-shirts' end. I'll try to get made culture.
즉 현재의 스티콘에게 주어진 당면과제들은 '오프라인매장' , '유명디자이너', '스트리트문화' 로 압축이 됩니다. 그것들을 해결하기 위해서는 물론 '돈'이라는 물질적인 요인도 필요하겠지만, 가장 필요한 것은 바로 '열정'이라는 정신적인 요인이 아닌가 싶습니다.
'심장이 뛴다면 계산하지 말고, 뛰어들어라' 라는 호암 이병철 회장님의 조언 처럼 지금 이 순간의 저에겐 '스티콘'이 심장이고, 호흡이 될 것입니다. 멋지게 달려볼테니, 많은 관심과 격려 그리고 아낌없는 비판 부탁드립니다.
That STICON given the current challenges the 'offline stores', 'designer', 'street culture' to be extracted. To resolve them, I think as well as the 'money' of materal factors, but more than 'Passion' of mental factors.
'Do not count your heart beats', Mr. Lee Byung-chul advice of the moment for me as a' STICON 'heart and breathing will be. 'll Be nice to roll, homie, much attention and encouragement, and generous criticism please.